Kapelu Batushka dostala do popředí nejen doomově blackmetalová hudba, ale také ono tajemno kolem sestavy. Kapele se daří držet svoji identitu pod pokličkou, nebo spíše pod obřadními kápěmi, stejně jako texty, o kterých rovněž nikdo mnoho neví (zpěv je v polštině a ruštině).
Batushka si ale také hraje se symbolikou, a tak na každé fotce i coveru alba můžete nalézt skryté významy – jedná se o provokaci a pohrdání pravoslavnou církví. Významnou službu v tomto ohledu prokázala především prezentace debutové desky. Jen obal „Litourgiya“ – zašlá, popraskaná pravoslavná ikona madony – vzbuzuje pocity tajemna, jež pak spekulace kolem sestavy okamžitě umocňují. Vše navíc působí velmi komplexním dojmem. K výše zmíněnému Batushka přidali ještě azbukou opatřené názvy skladeb, plus samozřejmě samotnou hudbu, která do prezentovaného konceptu elegantně zapadá.
Co asi nepřekvapí, je hudební základ. Ve zkratce řečeno, black metal na prvním místě a poté dlouho, dlouho nic. Sama kapela mluví o čemsi na způsob black/doomu, avšak já bych si v tomto případě dovolil oponovat a „Litourgiya“ označil za čistokrevnou blackmetalovou práci. Kytarová složka i bicí jsou perfektně čitelné a právě po této stránce mi nesvatá trojice navozuje kolegy z Mgła.